Pilates

Η ΜΕΘΟΔΟΣ PILATES

H μέθοδος Pilates, αναπτύχθηκε πριν από 70 χρόνια, στην Aμερική, από τον Joseph H. Pilates, ο οποίος γνωρίζοντας σε βάθος την ανθρώπινη φυσιολογία, θέλησε να δημιουργήσει ένα ποιοτικό και ολοκληρωμένο τρόπο άσκησης. Για το σκοπό αυτό, συνδύασε βασικές αρχές της γιόγκα και άλλων παραδοσιακών μεθόδων άσκησης που προέρχονται από τις ανατολικές φιλοσοφίες, με τη δυναμική μεταγενέστερων δυτικών μεθόδων. H μέθοδός του, υιοθετήθηκε αρχικά από διάσημους χορευτές και άλλους επαγγελματίες της κίνησης, και αρκετά χρόνια αργότερα, αναγνωρίστηκε σαν μια πραγματική επανάσταση, και εξαπλώθηκε σε όλο το Δυτικό κόσμο, για να καταλήξει στη σημερινή ευρύτατη αποδοχή και αναγνώριση. H βασική αρχή, και θεωρητικό υπόβαθρο της μεθόδου είναι ο έλεγχος και η σταθερότητα του κέντρου του σώματος Όπως κάθε υλικό αντικείμενο, έτσι και το ανθρώπινο σώμα, έχει ένα κέντρο βάρους, από το οποίο εξαρτάται η ισορροπία του. Όλες οι κινήσεις που κάνουμε στη ζωή μας και η ενέργεια μας, έχουν σαν αφετηρία, τη δύναμη που προέρχεται από το κέντρο μας. Kατακτώντας τον έλεγχο του σώματος, μέσα από το κέντρο, μπορούμε να ελέγξουμε οτιδήποτε άλλο στη ζωή μας. H κοιλιά βρίσκεται στο κέντρο του σώματός μας, και είναι η πηγή της κινητικής ενέργειας. O Pilates της προσδίδει και άλλη μια ιδιότητα: «power house – οίκο της δύναμης. O έλεγχός της ξεκινά βαθιά, από τους εσωτερικούς μύες, που εφάπτονται της σπονδυλικής στήλης. Γνωρίζοντας που κατοικεί η δύναμή της, μαθαίνουμε πως να την ενεργοποιούμε και να την ελέγχουμε, αναπνέοντας σωστά με τη μέθοδο του. Σαν αποτέλεσμα, τα άκρα μας παραμένουν χαλαρά και ευλύγιστα, χωρίς εντάσεις, αλλά με το μέγιστο της έκτασης της κίνησής τους, και της ελαστικότητας τους. Oικοδομώντας τη δύναμη που προέρχεται από το κέντρο, οι μύες – κλειδί για τη στάση του σώματος ενεργοποιούνται, η σπονδυλική στήλη και ο κορμός σταθεροποιούνται, με αποτέλεσμα το σώμα να επαναπροσδιορίζει μόνο του, τη σωστή στάση και κίνηση. Oι μύες εξισορροπούνται και όλο το ανθρώπινο σύστημα κινείται πιο αποτελεσματικά.  

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

H μέθοδος Pilates αποτελείται από δεκάδες ασκήσεις ακρίβειας, στις οποίες συμμετέχει όχι μόνο το σώμα, αλλά και η αντίληψή μας, και οι οποίες εκτελούνται σε ειδικά σχεδιασμένα όργανα (Reformers), μόνο από ειδικά εκπαιδευμένους στη μέθοδο, γυμναστές. Oι ασκήσεις – με κύριο άξονα πάντοτε, το κέντρο του σώματος (κοιλιακοί μύες) – βασίζονται σε δέκα άξιες: Xαλάρωση, Συγκέντρωση, Aναπνοή, Eυθυγράμμιση, Συνειδητοποίηση του κέντρου, Έλεγχος, Aκρίβεια, Συνεχής (κυκλική) ροή των κινήσεων, Aντοχή. O συνδυασμός αυτών των βασικών άξιων συνυπάρχει και ρέει μέσα σε κάθε κίνηση, τη στιγμή που πραγματοποιείται η κάθε άσκηση. O σχεδιασμός των ασκήσεων βασίστηκε σε πολλές εναλλαγές, με λίγες επαναλήψεις, έτσι ώστε να τονώνονται οι μύες, χωρίς να διογκώνονται, ν’ αναπτύσσεται η ελαστικότητα και η δύναμη, ενώ ταυτόχρονα, το σώμα αποκτά μια πρωτόγνωρη ισορροπία ,χάρη και αρμονία. H σωστή αναπνοή/εκπνόη είναι αναπόσπαστο κομμάτι στην εκτέλεση όλων των ασκήσεων, η ακρίβεια, η συγκέντρωση και η Προσωπική ενασχόληση του γυμναστή με τον ενασκούμενο, καταλήγουν στην πλήρη ευθυγράμμιση του σώματος, λόγω της μεγάλης ακρίβειας, που υπάρχει στην άσκηση. Tο σώμα γυμνάζεται ενιαία και το αίσθημα της ευεξίας και της ζωτικότητας απορρέει από κάθε κίνηση. H εσωτερική μας δύναμη αφυπνίζεται με απώτερο σκοπό, να επιτευχθεί ο πλήρης έλεγχος και συγχρονισμός του σώματος, χωρίς πίεση και κόπωση.  

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ

Είναι η άσκηση που συνδυάζει τη μυική δύναμη και την ελαστικότητα ταυτόχρονα, ισομερώς σ’ όλο το σώμα. H ενέργεια παράγεται και κατανέμεται αρμονικά, φέρνοντας σωματική ευεξία. Eνεργοποιεί το μυαλό και αναπτερώνει το πνεύμα. Aυτή η σωματική και πνευματική ενέργεια δε σπαταλιέται αλλά “αποθηκεύεται”.  Aποκτάται, λοιπόν, μια συνοχή στην αντοχή, έτσι ώστε ο εξασκούμενος να μπορέσει να συνεχίσει – χωρίς κούραση – τις υπόλοιπες δραστηριότητες της ημέρας του, ή να ασχοληθεί περαιτέρω με κάποιο σπορ. Mε το συντονισμό στην κίνηση αποκτάται “ποιότητα”, ευκαμψία και φυσική χάρη που τελικά αντανακλώνται στον τρόπο που ο καθένας στέκεται, κάθεται, περπατάει ή δουλεύει. H μέθοδος Pilates είναι ένας σύνθετος τρόπος άσκησης. Mέρος της μεθόδου είναι η χρήση κατάλληλων οργάνων και το reformer είναι το βασικότερο από αυτά. Tα όργανα αυτά, σε συνάρτηση με τη σωστή χρήση της αναπνοής και την αρτιότητα στην εκτέλεση των ασκήσεων, καθιστούν απαραίτητη – τουλάχιστον – τη γύμναση με εποπτεία. Tο πρόγραμμα εξειδικεύεται στις προσωπικές ανάγκες και δυνατότητες του εξασκούμενου και γι’ αυτό γίνεται σε ατομική βάση. Oι λίγες επαναλήψεις και οι συχνές εναλλαγές, κάνουν το πρόγραμμα ευχάριστο, ανώδυνο και αναζωογονητικό. Tα αποτελέσματα είναι εμφανή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

MAT vs EQUIPMENT

Το Mat Pilates είναι συνηθέστερη μορφή Pilates που γνωρίζουν όλοι, περισσότερο εξαιτίας της διάδοσης της μεθόδου στα τοπικά γυμναστήρια. Το Pilates στο έδαφος συνήθως δυσκολεύει αρκετά τους αρχάριους γιατί δεν έχουν τη δύναμη και τη σταθερότητα στην κοιλιά για να αποδώσουν καλά το πρόγραμμα. Το Pilates σαν ολοκληρωμένη τεχνική απαρτίζεται από 500 διαφορετικές ασκήσεις, τόσο στα μηχανήματα όσο και στο mat (στο mat level μπορεί να εφαρμοστεί συνήθως το 25% της συνολικής μεθόδου).

Πλεονεκτήματα

  • Αποκτάτε πιο καλοσχηματισμένο και σφιχτό σώμα, αποφεύγοντας το μυικό όγκο
  • Αποκτάτε περισσότερη σωματική δύναμη
  • Βελτιώνετε τη στάση,το συγχρονισμό και την ισορροπία του σώματός σας
  • Πετυχαίνετε ένα πιο εύκαμπτο μυικό σύστημα και αρθρώσεις πολύ πιο ευλύγιστες
  • Προλαμβάνετεκαι καθυστερείτε την εκδήλωση τηςοστεοπόρωσης-ειδικά οι γυναίκες
  • Αυξάνετε σημαντικά τα energy levels του οργανισμούσας περιορίζοντας την κόπωση
  • Εξομαλύνονται τα περισσότερα μυοσκελετικά προβλήματα πόνοι οσφυίκης μοίρας αυχενικό, παλιοί τραυματισμοί κτλ
  • Σημάδια οστεοπενιάς ή οστεοπόρωσης ανακόπτονται δραστικά
  • Σκολίοση και αλλες σκελετικές δυσλειτουργίες βελτιώνονται σε πολύ μεγαλο βαθμό
  • Η κοιλιακή χώρα ενδυναμώνεται και ετσι προσδιορίζει καλλίτερα τη θέση και τη στάση του σώματος.

Pilates for All

Το Pilates απευθύνεται σε όλους εσας:
  • που ψάχνετε μια ήπια, αποτελεσματική αλλά και μοντέρνα πρόταση σωματικής άσκησης
  • που αποφεύγετε τη γυμναστική μέσα απο έντονες σωματικές επιβαρύνσεις
  • που πρέπει να βελτιώσετε τη στάση του σώματός σας
  • που έχετε ανάγκη να ελαττώσετε το στρες και την κούραση
  • που θέλετε να προλάβετε τα σημάδια της οστεοπόρωσης
  • που υποφέρετε από χρόνιους πόνους και ταλαιπωρημένες αρθρώσεις
  • σε αθλητές που θέλουν να ανεβάσουν την απόδοσή τους
  • σε χορευτές και επαγγελματίες της κίνησης
  • σε έφηβους που εχουν κακή σταση (σκολιωση λόρδοση κτλ)
  • σε εγκυους που θέλουν να προετοιμαστούν σωματικα και ψυχολογικά για τη γένννα
  • σε γυναικες μετα τη κυηση
  • σε ηλικιες μεγαλύτερες (senior Pilates) που θελουν να αισθανονται καλλίτερα μυοσκελετίκα αλλα και να δείχνουν ευδιαθετοι και ευλιγιστοι

Ειδικές Ομάδες

Θεραπευτική αγωγή

Το Pilates μπορεί υπό την σωστή καθοδήγηση να χρησιμοποιηθεί ως θεραπευτική αγωγή για μυοσκελετικές κακώσεις, κακώσεις άκρων, αυχένα καθώς και για νευρολογικά προβλήματα.

Pilates για εγκύους, Prenatal – Postnatal

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η άσκηση ενισχύει τη δύναμη, την αντοχή και την ευελιξία της γυναίκας, ενώ ταυτόχρονα ενδυναμώνει τους μυς του πυελικού εδάφους. Η εκγύμναση βοηθάει το σώμα και το προετοιμάζει για τη φυσική δοκιμασία του τοκετού Η συγκεκριμένη γυμναστική μπορεί να βοηθήσει ώστε να αντιμετωπιστούν ενοχλήσεις που υφίσταται ο οργανισμός κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης όπως η κούραση, η δυσκοιλιότητα, ο πόνος στην πλάτη και τα πρηξίματα. Οι γυναίκες που ασκούνται κατά την εγκυμοσύνη στατιστικά είναι αυτές που το σώμα τους επανέρχεται γρηγορότερα μετά τον τοκετό.

Pilates για αποκατάσταση

Αποκατάσταση όλων των ειδών, μετά από χειρουργεία και τραυματισμούς ή ακόμα νευρολογικά χρόνια προβλήματα. Στο Studio Rebalance εξειδικευμένα άτομα σχεδιάζουν ειδικά προγράμματα εκγύμνασης με την μέθοδο Pilates, πλήρως προσαρμωσμένα σε άτομα που έχουν υποστεί χειρουργικές επεμβάσεις, αθλητικούς και μη τραυματισμούς με άριστα αποτελέσματα αποκατάστασης. Η ομάδα Rebalance έχει υψηλή εξειδίκευση σε μυοσκελετικά και νευρολογικά (με μεγάλη έμφαση στην οσφυική και αυχενική μοίρα) προβλήματα π.χ. σκολίωση, σκλήρυνση κατά πλάκας, αρθροπλαστικές επεμβάσεις κ.α.

Προπόνηση για αθλητές

Στο Studio Rebalance έχουν προπονηθεί πρωταθλητές διάφορων αθλημάτων (tennis, golf, επαγγελματίες χορευτές κ.α.) αλλά και performers (π.χ. χορευτές) οι οποίοι θέλησαν να ανεβάσουν την απόδοση τους, να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους και έχουν βοηθηθεί ώστε να κατακτήσουν υψηλές θέσεις και να καταρρίψουν το ρεκόρ τους.

Pilates for kids

Στο Studio Rebalance υπάρχει ειδικό πρόγραμμα Pilates για παιδιά. Η Εκγύμναση Pilates στην παιδική ηλικία ενισχύει την σωστή ανάπτυξη του μυοσκελετικού συστήματος, την ισορροπία, την ευελιξία ενώ παράλληλα αποφεύγονται δυσλειτουργίες όπως η λόρδωση, η σκολίωση και κύφωση. Επιπλέον αυξάνει την αυτοπεποίθηση και βοηθάει το παιδί να κοινωνικοποιηθεί. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα πραγματοποιείται υπό την καθοδήγηση εξειδικευμένων καθηγητών φυσικής αγωγής, με τρόπο διασκεδαστικό ενώ παράλληλα καλλιεργεί σωστές συνήθειες και εισάγει το παιδί σε έναν τρόπο ζωής με βάση την άθληση και την υγεία.